Aanpak en werkwijze

Je kind worstelt met taal, spelling, lezen en rekenen en heeft misschien ook al wel een dyslexieverklaring. Helaas lost de dyslexieverklaring het probleem vaak niet op. We zien dat veel van deze kinderen een voorkeur hebben voor een visuele en een gevoelsmatige leerstijl. Zij kunnen namelijk best wel leren, ze zijn breed geïnteresseerd en hebben prachtige creatieve en originele talenten. Het is alleen zo jammer dat ze terecht gekomen zijn in een onderwijssysteem dat niet past bij de manier waarop zij zelf graag zouden leren.
Wat begint als een aansluitingsprobleem wordt langzamerhand ook een sociaal-emotioneel probleem. Als je kind zich onprettig gaat voelen in de les, gaat het vanzelf ook minder presenteren.







School is dan niet meer die fijne en veilige plek. De oplossing ligt in het aanbieden van de lesstof, rekening houdend met die visuele en gevoelsmatige aanleg. Met of zonder dyslexieverklaring vinden deze kinderen in mijn praktijk een goed plekje waarbij we de De Kernvisie methode inzetten.







Een kennismakingsgesprek voor de Kernvisie methode is altijd kosteloos. Het traject komt voor vergoeding door het CJG in aanmerking op de indicatie van sociaal-emotionele problematiek. Nieuwsgierig of je kind ook hiervoor in aanmerking kan komen, neem gerust eerst contact op!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |